Pentru a face față pe toate suprafețele de rulare, R 1200 GS vine cu cinci moduri de pilotaj: Road, Rain, Dynamic, Enduro și Enduro Pro Specificații tehnice, inovații, dotări extra și alte detalii de PR se pot citi în fișele disponibile pe site-ul BMW Motorrad România. E drept, R 1200 GS pare o motocicletă excelentă, însă am decis să o luăm la un test și să vă spunem exact cum se simte, cum ajută îmbunătățirile aduse de inginerii bavarezi și, mai ales, dacă va continua să sporească cifra de aproape 200.000 de unități vândute până acum în lume. București – Pitești – Valea Oltului – Voineasa – Lacul Petrimanu și retur, adică 550 de kilometri de test.
La fel de ușor de aplecat precum o „sportivă” Impresionează ușurința cu care îți menții echilibrul în trafic, la viteze mici. Ciclistica este extraordinară, schimbatul vitezelor nu mai provoacă „șocurile” care altădată te puteau dărâma, iar accelerația cu sistemul E-gas răspunde oricât de ușor sau violent vrei să răspundă de îndată ce îi înveți „chichițele”. La drum lung și drept, R 1200 GS e cum îl știam. Comod, cu vizibilitate excelentă, cu un parbriz ușor ajustabil care te protejează de vânt și cu un consum minim. Pe curbe, obserbi cum motocicleta e la fel de ușor de înclinat precum o „sportivă”, iar sistemele de siguranță ESA, ASC, ABS, alături de Dynamic Electronic Suspension Adjusment (ESA), îți oferă un sentiment de siguranță chiar în condiții de drum prost, cu accelerări și frânări dure.
Motocicleta gândește pentru tine Motorul boxer cu doi cilindri este acum răcit cu aer/lichid, deci adio ulei, în ideea de a răcori cu precizie exact elementele care sunt expuse căldurii excesive. Propulsorul produce 125 de cai putere la 7700 rpm și este gândit să ofere putere în funcție de modul de pilotaj. Se poate alege între Rain, Road, Dynamic, Enduro și Enduro Pro, iar sistemele de siguranță, răspunsul accelerației și suspensiile se cuplează/decuplează în consecință. Per total, noul R 1200 GS e o motocicletă care merită. Aduce suficiente elemente de noutate față de varianta anterioară, dar fără să taie din „feeling” sau din performanțele care au transformat-o în cel mai bun enduro-touring din lume.
SPECIFICAȚII TEHNICE Motor: 1170 cmc, boxer cu doi cilindri Putere: 125 cp la 7.750 rpm Cuplu maxim: 125 Nm la 6.500 rpm Greutate gata de drum: 240 kg Consum testat: 4,7 l/100 km Capacitate rezervor: 20 litri Preț variantă testată: 16.384 euro, TVA inclus
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER